Что такое ssaa блэк раша
Перейти к содержимому

Что такое ssaa блэк раша

  • автор:

SSAA . Тесселяция. Графика

Итак поговорим по существу. Так ли необходимо сглаживание SSAA 4X? Вроде текстуры чуть четче или нет? Тесселяции в игре я так и не увидел.Вспомните Hitman Absolution, где при включенной тесселяции голова главного героя приобретала правильную форму без углов. В метро же что с тесселяцией, что без предметы угловатые.Говорят что, где-то,что-то приобретает объем. но блин, сколько не приглядывался-не увидел. FPS отжирает, ярко выраженного эффекта нет, спрашивается зачем она нужна? К примеру PhysX если отключить,то разницу видно сразу. Да и что такое SSAA 0.5X? от него FPS больше. В чем блин разница между средними настройками и очень высокими, кроме размытия на камере? Текстурки и там и там одинаковые.
Умные люди объясните плиз.

не играл. но там тесселяция как в шкрузисе3. вроде оно есть а вроде нет. полной тесселяции там нет от этого я срал кирпичами.
в м33 сглаживались некоторые модели монстров но нет создания шума по карте высот мип мапа.
Так ли необходимо сглаживание SSAA 4X?
чем выше разрешение меньше и дальше монитор — имхо нет. можно без сглаживания в игори играть.

Так ли необходимо сглаживание SSAA 4X?
Разница между SSAA 4X и SSAA ОТКЛ во время игры почти незаметна.

Вроде текстуры чуть четче или нет?
Он их наоборот делает менее резкими.

Да и что такое SSAA 0.5X? от него FPS больше.
Уменьшает размер 3д-рендеринга в два раза. Если не боишься мыльца и требуются дополнительные фпс — можешь поставить.

sn260591 мыла я не боюсь, для меня в этом есть свой шарм. Я так понял если разрешение 1366*768, то при SSAA 0.5X оно будет 683*384. А потом оно как на консолях увеличивается до родного или как?

Тоже интересно.
И еще вертикальная синхронизация интересует включать или нет?

Vov и С я всегда включаю. без нее изображение рваное.

Без этого играл.

lambert 77
SSAA 0.5X=MLAA сглаживанию.

Если SSAA выключен,значит сглаживание FXAA.

Тесселяция в данной игре вместо увеличения рельефа мелких объектов,делает большие объекты ещё больше и ничего больше(она и фпс кушает то всего около 5-7) .Увидеть можно на скалах,на табличках.

Что такое ssaa блэк раша

1 сен. 2014 в 21:57

The TRUTH about SSAA

There is a LOT of misconception about SSAA, so here is the truth.

Speaking in terms of FHD or 1920×1080, that is 2,073,600 pixels, 2x SSAA doubles your internal rendering resolution. Meaning the total number of pixels, not double both dimensions; therefore, 2x SSAA gives 4,147,200 pixels, break that down into a 16:9 multiplicative ratio and you get 2688×1512. While 4x SSAA gives 8,294,400 pixels, 8 million pixels is not 8k resolution (so no one gets antzy here!) which is 3840×2160 internal rendering resolution. This is not additive or exponential, it is multiplicative then applied to a ratio.

This excerpt is straight from Nvidia and 4A:

«By default, Metro: Last Light utilizes 4A’s proprietary Analytical Anti-Aliasing (AAA) to lessen the impact of jagged, aliased edges on geometry, objects, characters, transparent textures, and all other screen elements. A combination of FXAA and 4A tech, AAA improves upon other post-processing anti-aliasing techniques by doubling the internal resolution of the picture using pattern and shape detection, and downsampling the post-processed result back to the user’s screen resolution, resulting in an anti-aliased image that is far smoother and clearer than traditional post-process techniques can create.

In Metro 2033, players could utilize Multisample Anti-Aliasing (MSAA) instead of Analytical Anti-Aliasing to generate an even sharper, less aliased image. Unfortunately, due to 2033’s deferred lighting, the performance impact of MSAA was tremendous, making its use unfeasible on anything other than a three or four multi-GPU system when every other setting was enabled and maxed out. For Last Light, 4A has replaced Multisample Anti-Aliasing with Supersampling Anti-Aliasing (SSAA), which creates a significantly smoother, more detailed image by internally rendering every element of the screen at a higher resolution. In other words, on a player’s 1920×1080 monitor, 2X SSAA renders Last Light at 2688×1512 on the GPU before resizing the image to 1920×1080, increasing the amount of detail per pixel. At 3X SSAA the downsample resolution increases to 3264×1836, and at 4X SSAA it is 3840×2160, the resolution of next-gen “4K” monitors and screens.

To ensure maximum anti-aliasing quality, 4A continue to use AAA even when SSAA is enabled, simultaneously drawing on the strengths of both techniques. And because SSAA supersamples everything, AAA is also supersampled, doubling in quality when 4X SSAA is enabled.»

Interesting note about development of 4A’s Anti Aliasing development, the engineers are pretty smart. They opposed FXAA (which they rewrote for AAA) and TXAA (both Nvidia tech) because they think AA should be the job of the programmers and not some magic one-all by the drivers. On a fully deferred rendering system (all Metro games) 2x SSAA runs more efficient and looks better than 4x MSAA. These are some of the same engineers that made the X-ray engine for all the Stalker games, they left when GSC wouldn’t give interest in their new engine ideas.

Что такое SSAA в играх?

«На мониторе игрока 1920×1080, 2X SSAA делает Last Light в 2688×1512 на GPU перед изменением размеров изображения до 1920×1080, увеличивая количество деталей на пиксель. 3Х SSAA Downsample разрешение увеличивается до 3264×1836, а при 4X SSAA это 3840×2160, разрешение следующего поколения «4К» мониторов и экранов. » http://www.playground.ru/blogs/metro_last_light/metro_last_light_-_perviy_patch-83775/

Остальные ответы
Сглаживание

Сгла́живание — технология, используемая для устранения эффекта «зубчатости» , возникающего на краях одновременно выводимого на экран множества отдельных друг от друга плоских, или объёмных изображений.

Детализация изображения увеличивается в разы, какое это на фиг сглаживание, если смотреть по игре МЕТРО. А так то да, сглаживание!

При четырёхкратном супер сэмплированном анти алайзингом игра рендерится в разрешении в 4 раза выше (грубо говоря). Не удивительно, что она тормозит. Сейчас существует dlss (глубоко обученное супер сэмплирование), который даёт результат лучше, при этом ПОВЫШАЯ ФПС.

Что такое ssaa блэк раша

6 сен. 2013 в 17:45

Low FPS even with SSAA and Physx turned off

I had posted topic a while back but it had mountains of text so I am assuming why I didn’t get any responses. So to make a long story short I had to reinstall windows and when I tried to play MLL My framerate has decreased by about 30%-40%. I know this because of benchmarks that were done before and after. I know to turn off SSAA and Physx but something weird is going on with Physx that makes me think that it’s my problem. It doesn’t matter if I have Physx on or off I get the same FPS. This doesn’t make any sense to me so I uninstalled Physx and it was the same so I reinstalled it and nothing changed. I have been trying to figure this out for almost a week now and I even did a second fresh install of Windows but I got the same results. Everything is up to date Directx, Windows, Physx, and I have the latest ATI drivers 13.4 ( I even tried beta 13.8 and 13.8(2) with no change. I know I can just turn down the settings and get my FPS back up but I don’t think I should have to since I know that it can run faster with the same settings. Anyone have any ideas?

I’m running the game with these settings :
Quality ~ Very High
Tesselation ~ Very High
Motion Blur ~ Normal
AF ~ X16
SSAA ~ Off
Physx ~ Off

My specs are :
CPU ~ AMD Phenom II X4 980 @ 4.0Ghz
RAM ~ G.Skill ARES 1600 @ 8-8-8-24
GPU XFX 7950 DD Black Edition OC’d to 950/1575
MB ~ ASUS Sabertooth 990FX
Steam and Metro Last Light are on a 90GB Corsair Force GT

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *